درحال بارگذاری...
پیام دلخواه شما در این قسمت قرار میگرد
فیلم و سریال

بازیگران عراقی سریال نجلا

بازیگران عراقی سریال نجلا

نجلا، مجموعه ی تلویزیونی ایرانی به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی است. این مجموعه در شهر های آبادان، خرمشهر، شادگان و تهران تولید شده است. نخستین قسمت از این مجموعه در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۹ بر روی آنتن شبکه ی سه سیما رفت. فصل دوم این مجموعه هم در مناسبت های نوروز و ماه مبارک رمضان رمضان در سال ۱۴۰۱ از شبکه ی سه پخش شد.

داستان این مجموعه درگیر رویداد ها و اتفاقات پرماجرایی است که در آن مردان و زنانی با شخصیت‌ های قوی درگیر ماجرا های پیچیده و هیجان ‌انگیزی می ‌شوند. این مجموعه با در نظر گرفتن موقعیت‌ های مختلف جغرافیایی ایران، تصاویر و صحنه‌ های جذابی از مناظر طبیعی و فضا های شهری این مناطق را به تماشاگران ارائه می ‌دهد. همچنین، در طول داستان، روابط انسانی و ماجرا های شخصی شخصیت ‌ها نیز مورد بررسی قرار می ‌گیرد که این امر به افزایش عمق داستان کمک می‌ کند.

در این جا قصد داریم بازیگران عراقی سریال نجلا را به شما معرفی کرده و یک بیوگرافی مفید از هر کدام را خدمت شما ارائه کنیم.

بازیگران عراقی سریال نجلا

بازیگران عراقی در سریال نجلا

در این جا می خواهیم معروف ترین و زبر دست ترین بازیگران عراقی را که در سریال نجلا ایفای نقش کرده اند را به شما معرفی کنیم و در ورد هر کدام، توضیحاتی را خدمت شما عرض کنیم.

حسام منظور

حسام منظور، هنرمند چندگانه ‌ای است که به عنوان یک بازیگر، کارگردان و تدریس‌کننده در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت می‌ کند. او در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران متولد شد و از سمت مادری اهل ارومیه و ترک تبار است. این موضوع باعث شده تا  حسام منظور دوران کودکی و نوجوانی خود را در آذربایجان سپری کند.

منظور دارای فارغ‌ التحصیلی از دانشگاه تربیت مدرس در رشته ی کارگردانی است و از سال ۱۳۸۲ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است. او در بیش از ۴۰ نمایش تئاتری به عنوان بازیگر حضور داشته است و تجربه اجرا در مراکز معروف تئاتر اروپا نیز دارد، از جمله این نمایش ها می توان به پیکولو ایتالیا و جشنواره شکسپیر گدامفک لهستان اشاره کرد.

منظور همچنین از سال ۱۳۹۵ به تدریس در دانشگاه آزاد مشغول است. او توانسته است از سال ۱۳۸۸ به نمایش مکبث به کارگردانی رضا ثروتی، نامزد دریافت جوایز مهمی مانند جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر دانشگاهی شود. همچنین در سال ۱۳۹۷ با بازی در سریال تلویزیونی بانوی عمارت به عنوان بازیگر تلویزیون، موفق به کسب تندیس بهترین بازیگر سال تلویزیون شد.

حسام منظور با تلاش و استعداد خود، به یکی از نخبگان صنعت هنر ایران تبدیل شده و به افتخارات بسیاری در زمینه ی بازیگری و کارگردانی دست یافته است.

بازیگران عراقی سریال نجلا

آزیتا حاجیان

آزیتا حاجیان، معروف به هدی حاجیان، بازیگری است که با حضور در فیلم ‌ها، سریال ‌ها و نمایش ‌های تئاتر، جایگاه ویژه ‌ای در صنعت هنر ایران دارد. او در ۲۱ دی ۱۳۳۶ در شهر ملایر متولد شد. پس از فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان، در رشته ی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده ی هنر های دراماتیک دانشگاه هنر تهران تحصیلات خود را ادامه داد.

فعالیت هنری حاجیان از سال ۱۳۵۴ با نمایش خورشید خانم آفتاب کن، آغاز شد و از آن زمان به بیش از ۴۰ نمایش مختلف شرکت کرده است، از جمله این نمایش ها می توان به بهرام چوبین، ژاندارک، و نسل آواره اشاره کرد.

وی بعد از گذر زمانی نسبتا طولانی بالاخره وارد عرصه ی سینما شد و در سال ۱۳۶۸ با فیلم دزد عروسک ‌ها به کارگردانی محمد رضا هنرمند، به دنیای سینما پا گذاشت. در سال ۱۳۷۷ برای بازی در فیلم روبان قرمز، جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین ‌المللی جشنواره بین ‌المللی فیلم فجر را از آن خود کرد.

هدی حاجیان همچنین به عنوان یکی از معتبر ترین بازیگران و کارگردانان سینما و تئاتر ایران شناخته می ‌شود و فرزندانش نیز در راه هنری خود پیشرفت‌ های قابل توجهی داشته اند و دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران هستند.

محیا دهقانی

محیا دهقانی، بازیگری است که با حضور در فیلم ‌ها، سریال ‌ها و نمایش‌ های تئاتر، در یک دوره بسیار کوتاه جایگاه ویژه ‌ای در صنعت هنر ایران برای خود دست و پا کرد. او در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۷۰ در شهر تهران متولد شد. پس از فارغ ‌التحصیلی در رشته ی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی، مدرک آزاد بازیگری را در کلاس ‌های استاد داریوش ارجمند دریافت کرد.

دهقانی فعالیت حرفه ‌ای خود را در سال ۱۳۹۲ با ایفای نقش در فیلم شیار ۱۴۳ آغاز کرد و از آن زمان به بعد، با حضور در مجموعه‌ های تلویزیونی مانند قهر و آشتی و پایتخت ۴، به شهرت رسید. او در فیلم ماجرای نیمروز به کارگردانی محمد حسین مهدویان، نقش فریده را بازی کرده و برای این بازی در جشنواره فیلم‌ های ایرانی سان‌ فرانسیسکو بهترین بازیگر زن شناخته شد.

پس از فصل دوم مجموعه “نجلا” و نقش اصلی زن این سریال، محیا دهقانی بیش از پیش به شهرت رسیده و به عنوان یکی از برترین بازیگران جوان و با استعداد در  صحنه ‌های سینما، تلویزیون و تئاتر ایران شناخته می ‌شود.

هدایت هاشمی

هدایت هاشمی، بازیگری است که به سبب حضور و نقش داشتن در فیلم ‌ها، تئاتر ها، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، جایگاه ویژه‌ ای در صنعت هنر ایران دارد. او در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۵۳ در شهر سبزوار به دنیا آمد، اما بعد از آن به شهر مشهد مهاجرت کرد و تا زمان سربازی در آن جا زندگی می ‌کرد.

هاشمی مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کارگردانی را در اختیار دارد و از سال ۱۳۷۷ به طور حرفه ‌ای در صحنه تئاتر فعالیت می‌ کند. او با بازی در فیلم یک بوس کوچولو به کارگردانی بهمن فرمان‌ آرا، وارد دنیای سینما شد. اما از جمله نقش‌ های برجسته و به یاد ماندنی وی، می ‌توان به نقش اوس موسی در سریال پایتخت اشاره کرد.

هدایت هاشمی با استعداد و توانمندی خود، توانسته است جایگاه محکمی را در صحنه هنر ایران برای خود بسازد و به عنوان یکی از معروف ترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران شناخته شود.

بازیگران عراقی سریال نجلا

سید مهرداد ضیایی

سید مهرداد ضیایی، بازیگری است که با تلاش و استعداد خود، توانسته جایگاه ویژه ‌ای در بین بازیگران، در صنعت سینما و تلویزیون را به دست بیاورد. او در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۴۸ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته ‌های مهندسی منابع طبیعی و روزنامه ‌نگاری ادامه داد.

هنر بازیگری را از سال ۱۳۶۹ با حضور در تئاتر آغاز کرد و سریعاً به عنوان یک بازیگر توانمند و متعهد شناخته شد. نخستین تجربه تصویری او در سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم شب دهم به کارگردانی جمال شورجه بود.همچنین، در سال ۱۳۹۶، کتابی به نام (مرا به پیراهنت بسپار) که شامل مجموعه شعر های او است، منتشر شد.

او با مهرداد ضیایی، بازیگر دیگری که متولد سال ۱۳۴۷ در اصفهان است، تشابه اسمی دارد. اما هر یک از این هنرمندان، با آثار و تلاش‌ های خود، جایگاه خود را در دنیای هنر ایران پایدار کرده ‌اند.

ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی‌ نیا، یکی از بازیگران توانمند و با استعداد سینما و تلویزیون ایران است. او در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۶۵ به دنیا آمده و از والدینی هنرمند به نام ‌های آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی ‌نیا بهره ‌مند است. همچنین، خواهرش مهراوه شریفی ‌نیا نیز از دیگر اعضای خانواده اوست.

ملیکا دارای تحصیلات در رشته گرافیک است و در حوزه‌ های گوناگونی از جمله گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی فعالیت می ‌کند. او با شروع بازی در سینما از سال ۱۳۷۰ با فیلم اوینار به کارگردانی شهرام اسدی، وارد عرصه هنر شد و از آن زمان به بعد، با حضور در انواع مختلفی از فیلم ‌ها و سریال‌ ها، موفق به کسب شهرت و اعتبار برای خود شده است.

ملیکا شریفی‌نیا با استعداد و پشتکار خود، نه تنها در زمینه گرافیک و هنر تصویری بلکه در عرصه بازیگری نیز به یکی از نام‌ های برجسته صنعت هنر ایران تبدیل شده است.

وحید نفر

وحید نفر، یکی از شخصیت‌ های برجسته در عرصه فرهنگ و هنر ایران است. او در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۵۸ در شهر تهران متولد شد. وحید نفر، نویسنده، بازیگر، صداپیشه و عروسک ‌گردان محسوب می ‌شود.

وحید نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است و در دوران تحصیلات خود، تلاش ‌های فراوانی برای گسترش دانش و تجربه خود در این زمینه داشته است.

وی از سال ۱۳۷۸ فعالیت حرفه‌ ای خود را در عرصه هنر آغاز کرد و در سال ۱۳۷۹ به عنوان مسئول امور نمایش خانه دانشجو انتخاب شد. سپس وی وارد عرصه‌ های سینما، تئاتر و تلویزیون شد و در این زمینه ‌ها فعالیت ‌های بسیاری انجام داد.

وحید نفر همچنین تجربه فعالیت در زمینه دوبلاژ فیلم و انیمیشن را نیز داراست و در این حوزه نیز به عنوان یکی از کارشناسان ماهر و زبر دست شناخته شده است.

علاوه بر این، وحید نفر از سال ۱۳۸۱ به عنوان مربی تئاتر فعالیت دارد و تدریس در این حوزه را به عنوان یکی از مسئولیت ‌های خود می‌ داند.

وی همچنین عضو فعال در باشگاه هنر پژوهان جوان پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی است و به عنوان نویسنده و پژوهشگر در حوزه تئاتر مقاومت فعالیت‌ های متعددی داشته است.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *