درحال بارگذاری...
پیام دلخواه شما در این قسمت قرار میگرد
فیلم و سریال

بازیگران معتاد به تریاک

اعتیاد، بلایی است که ممکن است بر سر هر کسی آوار شود. زن و مرد، پیر و جوان، پولدار و بی پول، هنرمند و غیر هنرمند و خلاصه هر کسی که فکر کنید، ممکن است روزی به دام اعتیاد گرفتار شود. برخی از بازیگران و سلبریتی ها نیز در دام اعتیاد افتاده اند و حتی در مورد اعتیادشان، شخصا اظهار نظر کرده و به عبارتی، اعتراف کرده اند.

اگر گشتی در شبکه های اجتماعی و یا سایت های خبری بزنید، می توانید بازیگران بسیار زیاد خارجی و ایرانی را پیدا کنید که هر کدام در روزگاری گرفتار این بلای خانمان سوز شده باشند. حتی برخی را مشاهده خواهید کرد که همچنان اعتیاد دارند و کار بازیگری را هم ادامه می دهند. اینکه طرفداران این افراد به خاطر اعتیاد، کم شوند یا تغییری نکنند، نسبی است. حتی مشاهده شده است که برخی از این افراد، بعد از افشای خبر اعتیادشان، معروف تر هم شده اند.

امروز می خواهیم برخی از بازیگران معروف داخلی و خارجی که به کشیدن و استعمال تریاک روی آورده اند، را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

1.       بازیگران معروف خارجی که معتاد شدند، کدامند؟

2.       بازیگران ایرانی معروف و معتاد به تریاک، چه کسانی هستند؟

3.       اسامی بازیگران معتاد ایرانی

4.       اعتیاد هنرمندان ایرانی قبل و بعد از انقلاب

بازیگران معروف خارجی که معتاد شدند

پیش از بررسی و پرداختن به معرفی بازیگران معتاد خارجی، باید یک نکته را مد نظر داشت. در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی، تریاک به سادگی گیر نمی آید. مکان کشت تریاک در کشور افغانستان است و می توان افغانستان و ایران و نهایتا عراق و ترکیه را، مکانی برای یافتن تریاک خالص معرفی کرد. در سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی، مواد مخدر دیگر و مانند کوکائین، مواد مخدر آزمایشگاهی و مشتقات تریاک یافت می شود. بنابراین طبیعی است که بازیگران گرفتار دام اعتیاد در این کشورها، چندان با تریاک آشنا نباشند. اما به هر حال، ما چند بازیگر معروف خارجی که اعتیاد را تجربه کرده اند برای شما معرفی می کنیم:

1.       رابین ویلیامز

این بازیگر مشهور آمریکایی که همه او را به عنوان یکی از بهترین های کمدی دنیا می شناسند، در سال های اولیه فعالیت خود، درگیر اعتیاد به مواد مخدر شد. اما در سال 1982 بعد فوت دوست و همکارش به دلیل مصرف مواد مخدر و الکل، تصمیم جدی بر ترک اعتیاد خود گرفت. او در تمام سال های عمر خود، با این مشکل مبارزه می کرد و در سال 2014 و زمانی که 57 سال داشت، فوت کرد. علت فوت او، مواد مخدر نبود اما به دلیل مصرف مواد مخدر و اعتیاد، به افسردگی و پارکینسون مبتلا شد. همین افسردگی سبب شد تا او دست به خودکشی بزند.

2.       رابرت داونی جونیور

از بازیگران معروف هالیوودی و خواننده مشهور است که از سنین نوجوانی به هروئین از مشتقات تریاک معتاد شد. او به خاطر استعمال مواد مخدر، مدتی را هم در زندان کالیفرنیا به سر برده است. این بازیگر مشهور، در سال 2002 شخصا اعلام کرد که اعتیاد خود را کنار گذاشته است و در حال حاضر کاملا سالم است. حتی با بازی در فیلم مرد آهنی توانست افتخار مهمی در پرونده کاری خود ثبت کند.

3.       دمی لواتو

دمی از بازیگران و خوانندگان مشهور است که مدتی به مصرف مواد مخدر مثل شیشه روی آورد و دلیل این کار، گذشته دردناک او می باشد که او را دچار یک پریشان حالی و افسردگی می کند و به همین دلیل به اعتیاد پناه می برد. او در اثر مصرف مواد مخدر، سکته مغزی و قلبی کرد و بینایی او دچار مشکل شد.

4.       لیندزی لوهان

این خانم جوان بازیگر، در سن 17 سالگی به ستاره هالیوود تبدیل شد. اما به دلیل ارتباطات نادرست و مشکلات شخصی، درگیر اعتیاد به مواد مخدر شد. او علاوه بر بازیگری، به خوانندگی و مدلینگ هم مشغول است. در حال حاضر کاملا اعتیاد خود را ترک کرده است.

5.       آنجلینا جولی

شاید در کل هالیوود، نتوان زنی را به زیبای و شهرت آنجلینا پیدا کرد. اما او می گوید: من تقریبا تمام مواد مخدرهای مختلف را امتحان کرده ام. خب بسیار طبیعی است . زیرا شهرت اجازه نداده است این بازیگر، مانند سایر مردم عادی زندگی کند. به همین دلیل، دچار افسردگی شد و برای رهایی از این مشکل، به دام استعمال مواد مخدر افتاد.

6.       ساموئل ال جکسون

او یکی از مشهورترین های هالیوود است که بعد از رهایی از دام اعتیاد، توانست به ایفای نقش های زیادی بپردازد. او در بیش از یک صد فیلم بازی کرد و توانست چهره ی معروفی از خود بسازد. در اوایل جوانی و زمانی که گرفتار اعتیاد به مواد مخد شده بود، به شکل جسته و گریخته برای تلویزیون کار می کرد اما به خاطر اعتیاد، تهیه کنندگان و کارگردانان از کار کردن با او امتناع می ورزیدند. وقتی به مرکز توانبخشی و ترک اعتیاد رفت، توانست اعتیاد خود را کنار بگذارد.

بازیگران ایرانی معروف و معتاد به تریاک

شاید کمی عجیب و سخت به نظر برسد که اسامی بازیگران معتاد ایرانی را هم به لیست بازیگران معتاد، اضافه کرد. اما باید گفت که متاسفانه این موضوع وجود دارد و بازیگران بسیاری در این سال ها، چه در گذشته و چه در حال حاضر، گرفتار اعتیاد شده اند. برخی به تریاک روی آورده و همچنان در حال مصرف هستند، برخی هم ترک  کرده اند و فعلا در سلامت به سر می برند. اگر نگاهی به سایت های خبری بیندازید، مغزتان سوت می کشد. شاید باور نکنید اما سلبریتی ها و بازیگران بسیار زیادی گرفتار این مشکل و بیماری بوده اند. البته لازم به ذکر است که برخی هم گرفتار شایعات هستند و اصلا اعتیاد نداشته اند.

در مورد اعتیاد بازیگران ایرانی، نمی توانیم آمار درست و دقیق ارائه کنیم. زیرا تا به امروز، تعداد انگشت شماری به این بیماری اعتراف کرده اند. اما تعداد بازیگران زن و مرد ایرانی که به استعمال تریاک و سایر مواد مخدر می پردازند، کم نیستند. در اینجا به معرفی چند بازیگر ایرانی که در واقعیت به تریاک معتاد شده اند، می پردازیم:

1.       اکبر عبدی

اکبر عبدی از بازیگران بسیار معروف و مشهور ایرانی است که در یک برنامه تلویزیونی ( چهل تیکه ) شخصا اعلام می کند که از سنین جوانی به کشیدن تریاک روی آورده است و نزدیک به 25 سال این ماده را مصرف کرده است. همچنین او به شکل صمیمانه در این برنامه، پرده از راز خود بر می دارد و اعتراف می کند که 16 سال سیگار مصرف می کرده است. اما بعد از پیوند کلیه و تحمل درد و رنج بسیار، تصمیم به ترک می گیرد و در حال حاضر، از اعتیاد کاملا پاک است.

2.       سعید کنگرانی

این بازیگر مشهور سینمای قبل از انقلاب، درست در زمانی که در اوج شهرت خود به سر می برد و هنوز جا برای کار، بسیار داشت، گرفتار اعتیاد شد. او تا سال های سال با این بیماری دست و پنجه نرم کرد و سرانجام در سن پایین، فوت کرد. کنگرانی در مصاحبه خود می گوید که من به فقط به کارم فکر می کردم و دوست داشتم در مسیر کاری خودم پیشرفت کنم اما ارتباط با برخی از بازیگران و خانم های سینمایی در دوران پیش از انقلاب، من را کم کم بخوری کرد و من به دام اعتیاد افتادم.

اعتیاد هنرمندان ایرانی قبل و بعد از انقلاب

اعتیاد به تریاک، بازیگر و غیر بازیگر یا قبل و بعد از انقلاب نمی شناسد. همان طور که امروزه در سینمای ایران، برخی گرفتار اعتیاد به تریاک، هروئین، الکل و . . . هستند، پیش از انقلاب هم، چنین مسئله ای وجود داشت. عده ای از بازیگران زن و مرد سینمای قبل از انقلاب درگیر اعتیاد به تریاک و مابقی مواد مخدر بودند. حتی گاهی کار به جایی می کشید که بازیگر قادر به ادامه در شغل بازیگری نبود و خانه نشین می شد.

در بین بازیگران قبل از انقلاب، نام ها و چهره های مهمی وجود داشتند که گرفتار این بیماری بودند و یا از دور دستی بر آتش داشته و گاهی تریاک مصرف می کردند. اما همه چیز به واقعیت هم خلاصه نمی شود. بد نیست بدانید که بازیگران مختلفی در قبل و بعد از انقلاب سعی کردند با ایفای نقش افراد معتاد، چهره زشت اعتیاد را به مخاطب نشان دهند و در نقش های خود، درس های آموزنده ای برای آحاد جامعه داشته باشند. در بین نقش های ایفا شده، می توان به برخی به عنوان شاخص اشاره کرد:

·       بهروز وثوقی برای ایفای نقش سید رسول در فیلم گوزن ها

·       نوید محمد زاده برای نقش مسعود در فیلم ابد و یک روز

·       مرحوم جواد نظری گلپایگانی برای ایفای نقش آتقی در سریال آینه عبرت 1 و 2

·       بهرام رادان برای نقش علی در فیلم سنتوری

·       فریماه فرجامی برای ایفای نقش سوسن مکاشی در فیلم تیغ و ابریشم

·       سارا بهرامی برای ایفای نقش در فیلم دارکوب

·       صدف اسپهبدی برای بازی در نقش یک زن معتاد در فیلم علفزار

·       فرهاد اصلانی برای فیلم شاخ به شاخ

این موارد، جزء شاخص های سینما و تلویزیون در مورد این نقش به خصوص هستند. مطمئنا نقش آفرینی های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که هر کدام به شکل خاصی، اعتیاد را به تصویر کشیده اند.

 

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *