درحال بارگذاری...
پیام دلخواه شما در این قسمت قرار میگرد
وبگردی اخبار گوناگون

مکان های لاکچری شیراز

گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی هر ساله از مناطق گردشگری، مکان‌های لاکچری و مناطق دیدنی شهر شیراز دیدن می‌کنند. در این مطلب با دیدنی‌های طبیعی، تاریخی و مکان‌های لوکس شهر شیراز به طور کامل آشنا می‌شوید. این شهر دیدنی‌های لوکس مدرن و تاریخی بسیار جذابی را برای گردشگران عرضه کرده است. زیباترین مناطق در این شهر به طور کامل برای شما معرفی شده تا از آنها دیدن کرده و لذت ببرید.

مکان های لاکچری شیراز

• فضاهای لاکچری و دیدنی شهر شیراز

باغ نارنجستان قوام، رصدخانه ابوریحان بیرونی، ارگ کریم خان، مسجد نصیرالملک، جاذبه گردشگری پاسارگاد و بازار وکیل از جمله مکان‌های لاکچری در بخش تاریخی شهر شیراز محسوب می‌شوند. مکان‌های لاکچری این شهر در بخش مدرن شامل رستوران‌های لاکچری، پارک کوهستانی دراک، باشگاه کارتینگ، مجتمع تجاری خلیج فارس و اسکیپ روم رازمار هستند. به طور کامل در موارد زیر هر کدام از جاهای دیدنی متفاوت و لوکس شهر شیراز را برای شما معرفی می‌کنیم.

• باغ نارنجستان قوام، باغی زیبا و جذاب در دل استان فارس

باغ نارنجستان قوام توسط یکی از ثروتمندترین افراد دوران قاجار، محمدعلی قوام بنا شده است. این باغ با درخت‌های نارنج، معماری‌های باشکوه و پوشش گیاهی زیبا در شیراز شهرت بسیار زیادی دارد. در این مکان لاکچری با وسعت ۳۵۰۰ متر می‌توانید انواع معماری‌ها، عمارت‌های باشکوه، باغ نارنجستان، طراحی ورودی بسیار زیبا و دو ستون در ایوان بزرگ عمارت آن را مشاهده کنید. این باغ در خیابان لطف علی خان زند واقع شده و هم اکنون تحت نظارت شهرداری این شهر قرار دارد.

معماری لوکس عمارت باغ نارنجستان، تمامی گردشگران را شگفت زده کرده است. در این باغ نظم آبراهه‌ها، چینش فوق العاده زیبای درخت‌ها و گل‌های زینتی رنگارنگ فضای خیره کننده‌ای را برای دیدن ایجاد کرده‌اند. توصیه می‌کنیم به محض ورود به شهر شیراز از این معماری لوکس در باغ نارنجستان، هنرهای دیدنی و فضاهای زیبای آن بازدید کنید.

• ارگ کریم خان از دیگر مکان‌های لوکس شیراز

از جمله قدیمی‌ترین، دیدنی‌ترین و بزرگترین بناهای تاریخی بنا شده توسط کریم خان زند در سالهای 1766 و 1767 میلادی، ارگ کریم خان است. این مکان مشهور در زمان حکومت کریم خان زند، به عنوان پایتخت و محل زندگی او انتخاب شده بود. گردشگران می‌توانند از این سازه تاریخی لوس که امروزه  در داخل آن، چراغ‌های بسیار زیبا و بلند نصب شده، دیدن کنند. پیشنهاد می‌شود در اقامت چند روزه خود در شهر شیراز از این بنای لاکچری و فوق العاده در شهر نارنج بازدید نمایید.

• عمارت شاپوری در شهر شیراز

عمارت شاهانه شاپوری به عنوان یک فضای لاکچری و فوق العاده زیبا در بلوار کریم خان زند در خیابان انوری توسط یکی از تاجران ثروتمند پهلوی بنا شده است. در ساخت این بنای تاریخی از معماری‌های اروپایی و قاجاری استفاده شده و چشم انداز خیره کننده‌ای را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است. یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین عمارت‌های دوست داشتنی برای گردشگران، عمارت شاپوری با نورپردازی‌های زیبا و حیاط فوق العاده باصفا است‌.

• مسجد نصیرالملک در شهر شیراز

مسجد صورتی یا مسجد نصیرالملک در شهر شیراز در قسمت جنوبی خیابان لطف علی خان زند واقع شده است. این مسجد به دلیل شیشه‌های رنگی و پنجره‌های تزیینی که دارد، شهرت یافته است. مسجد نصیرالملک در سال ۱۳۰۵ به وسیله میرزا حسنعلی خان که یکی از اشراف شهر شیراز بود، ساخته شده است. در این مسجد، دو شبستان با کاشی کاری‌های زیبا و خیره کننده به چشم می‌خورند که سبب زیبایی و لوکس شدن این مکان شده اند.

• بازار وکیل یکی از دیدنی ترین بازارهای شهر شیراز

یکی از فضاهای لاکچری شهر شیراز در بخش تاریخی آن، بازار وکیل است. در این بازار عتیقه‌جات گران قیمت، فرش‌های لوکس و عتیقه، حجره‌های قدیمی و زیبا با معماری‌های بسیار جذاب به چشم می‌خورند. در این بازار قدیمی با ظاهر سنتی، می‌توانید اقلام مدرن و عتیقه جات زیبایی را در حجره‌ها خریداری کنید.

مکان های لاکچری شیراز

• جاذبه زیبای گردشگری پاسارگاد در شیراز

یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز، مجموعه پاسارگاد بوده که شهرت جهانی دارد. این مجموعه زیبا در دوران هخامنشی بنا شده و در آن آثاری همچون آبنماهای باغ شاهی، آرامگاه کوروش بزرگ، کاخ بار عام، باغ پادشاهی پاسارگاد، آرامگاه کمبوجیه، مسجد پاسارگاد، کاخ دروازه و کاروانسرای مظفری به چشم می‌خورد. مجموعه پاسارگاد به عنوان یک مکان کاملا لاکچری و لوکس در شیراز تمدن کهن و بی‌نظیر ایران را برای توریست‌ها و گردشگران داخلی به نمایش می‌گذارد.

• رصدخانه ابوریحان بیرونی، فضایی لوکس در شیراز

رصدخانه ابوریحان بیرونی توسط دو پروفسور به نام‌های ادوارد فرانسیس و یوسف ثبوتی در بالای تپه‌ای بنا شده است. این رصدخانه هم اکنون در یکی از دانشگاه‌های شیراز برای گردشگران قابل مشاهده و در آن می‌توانند آسمان شب شهر شیراز را به همراه زیبایی‌های پنهان طبیعت به راحتی مشاهده کرده و لذت ببرند.

مجتمع تجاری خلیج فارس یا مرکز خرید لوکس ایرلند

این مجتمع خرید با مساحت 28800 متر به عنوان یک شهربازی مدرن با حدود ۱۰۰ بازی متنوع، بهترین تفریحات هیجان انگیز را برای گردشگران فراهم کرده است. بزرگترین سالن بیلیارد ‌و سالن بولینگ سرپوشیده کشور، در این مجتمع خرید ساخته شده‌اند. توریست‌ها و گردشگران می‌توانند از مجموعه تفریحی و لاکچری واقع شده در این مراکز خرید شیراز دیدن کرده و در رستوران‌های لوکس آن بهترین غذاهای شهر شیراز را میل کنند.

• اسکیپ روم رازماز

یکی از اتاق فرارهای مشهور ایران برای حل کردن معماهای مختلف به وسیله تیم‌های حرفه‌ای، اسکیپ روم رازماز واقع شده در شهر شیراز است. این مکان لوکس با اتاق‌های فکر، یک مکان جذاب و تفریحی در شهر شیراز واقع شده در بلوار چمران برای گردشگران محسوب می‌شود.

• باشگاه کارتینگ در شهر شیراز

باشگاه کارتینگ یکی از بهترین باشگاه‌های کشور، با طول ۱.۵ کیلومتر جزوه مکان‌های تفریحی و هیجان انگیز برای گردشگران به شماره می‌رود. این باشگاه یک پیست کاملاً مفرح با امکانات پیشرفته برای گردشگران بوده که در جاده پیام نور شهر شیراز واقع شده است. تمامی گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند از این باشگاه بسیار لوکس و جذاب برای تفریحات خود استفاده کنند.

• پارک کوهستانی در اک واقع شده شهر شیراز

این پارک با مجموعه‌ای از چشم اندازهای خیره کننده، ورزش‌های مفرح و تجهیزات پیشرفته در مناطق کوهستانی شهر شیراز واقع شده است. زیپ لاین بلند، پل معلق و تفریحات جذاب این پارک در شهر شیراز برای گردشگران فوق العاده سرگرم کننده و دیدنی است.

• رستوران‌های لوکس و جذاب شهر شیراز

یکی از مناطق محبوب و توریستی برای گردشگران در شهر دیدنی شیراز، رستوران‌های لوکس آن با مکان‌های متنوع است. گردشگران با انتخاب این رستوران‌ها می‌توانند لحظات بسیار خوشی را در کنار خوردن غذاهای متفاوت آن سپری کنند.‌ در رستوران‌های لوکس و لاکچری این شهر بهترین غذاهای محلی شهر شیراز را می‌توانید نوش جان کرده و لذت ببرید. رستوران‌های هفت خوان شیراز، رستوران حاجی بابا شیراز، فست فود گابریک و رستوران فرودگاه شیراز به عنوان لوکس‌ترین و دیدنی ترین رستوران‌های این شهر محسوب می‌شوند.

مکان های لاکچری شیراز

جاهای لوکس و جذاب شیراز

شما می‌توانید از محلات قدیمی، معماری‌های زیبا و خیابان‌های لوکس واقع شده در شهر شیراز دیدن کنید. این خیابان‌ها با معماری‌های زیبا در محله پودنک، محله ابیوردی، محله آستانه، محله سرباغ، محله ارمنی‌ها، محله بالا کفت و محله دروازه اصفهان واقع شده‌اند. در این خیابان‌ها جاذبه‌های تاریخی، معماری‌های شگفت انگیز، جاذبه‌های مذهبی بسیار زیادی به چشم می‌خورند.

در شهر شیراز می‌توانید در خیابان‌های فوق العاده لاکچری و لوکس آن همانند خیابان ارم، معالی آباد، عفیف آباد، شهرک صدرا، نیایش، قصرالدشت و ستارخان قدم زده و تجربه خاطره‌انگیزی را برای خود ثبت کنید.

مکان‌های عاشقانه شیراز

اگر تمایل دارید از زیباترین و عاشقانه‌ترین فضاهای شهر شیراز دیدن کرده و سفر ماجراجویانه ای داشته باشید. در بهشت فارس می‌توانید از عطر بهار نارنج، حال و هوای بهشتی و آب و هوای دل‌انگیزان لذت ببرید. از جمله فضاهای عاشقانه و دیدنی شهر شیراز باغ نارنجستان، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا، باغ موزه نظر، باغ ارم، باغ جهان نما، آرامگاه خواجوی کرمانی، مسجد نصیرالملک، حافظیه، سعدیه، دروازه قرآن، شاهچراغ، بقعه سید میرمحمد، آرامگاه امامزاده علی بن حمزه، مسجد وکیل، حمام وکیل، آب انبار وکیل، بازار وکیل، خانه زینت الملک قجری، ارگ کریم خان، مدرسه خان و مسجد عتیق شیراز هستند.

مکان‌های سنتی شیراز

مکان‌های تاریخی و سنتی شهر شیراز، نقاط قوت گردشگری در کشورمان محسوب می‌شوند. یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی ‌ که توسط تاجر شیرازی بنا شده، خانه صابر با ظرافت و زیبایی بسیار زیاد است. این خانه بر اساس معماری قرینه سازی با دقت و ظرافت بالا طراحی و ساخته شده است. کاشی کاری‌ها، قرینگی منحصر به فرد، مشبک کاری‌ها، عمارت‌های باشکوه و آجرکاری‌های زیبا در این خانه، آن را به مکان زیبا و دیدنی در شهر شیراز تبدیل کرده است.

از عمارت‌های جذاب تاریخی واقع شده در شهر شیراز، می‌توان خانه سعادت را نام برد. این خانه یکی از جاذبه‌های تاریخی و خیره کننده در شهر شیراز به شمار می‌رود. تزیینات این خانه چشم اندازی زیبا را از سبک معماری اصیل در کشورمان ایران به نمایش می‌گذارند.

مکان‌های دیدنی شیراز در شب

اگر مایل هستید از مکان‌های دیدنی شهر شیراز، در شب دیدن کرده و لذت ببرید پیشنهاد می‌شود به جاهای دیدنی آن همانند بازارهای سنتی، بلوار چمران، حافظیه، دروازه قرآن، نارنجستان قوام، ارگ کریم خانی، باغ دلگشا و باغ ارم دیدن کنید. شبگردی در این شهر جزو قشنگ‌ترین و اصلی‌ترین لحظات شما محسوب خواهد شد.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *