درحال بارگذاری...
پیام دلخواه شما در این قسمت قرار میگرد
وبگردی

چگونه در اینستاگرام استوری سوالی بگذاریم

بدون شک، یکی از بهترین پلتفرم های دنیا برای اشتراک ویدئو، تصویر و ارتباط با مخاطبان، اینستاگرام است. در حال حاضر، اینستاگرام، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در داخل کشور است. امکانات مختلف این پلتفرم از جمله امکان پست و استوری، استوری های سوالی، تصویری و ریلیز و بسیاری امکانات دیگر، توانسته است این پلتفرم را به رتبه یک داخل کشور تبدیل کند. حتی بعد از فیلتر سازی این شبکه اجتماعی در سال 1398 و بعدا در سال 1401، نه تنها کاربران این شبکه کم نشدند، بلکه روز به روز به آن اضافه تر شد.

اگر نگاهی به برخی از استوری ها بیندازید، متوجه خواهید شد که این استوری ها در شکل و قالب یک سری سوال هستند و از شما می خواهند تا جواب سوال مورد نظر را در اسلاید و استوری بعدی ببینید یا اینکه با زدن کلید خاصی، پاسخ سوال مربوطه را بدهید.

ما قصد داریم در این مقاله، در مورد استوری های پرسشی و نحوه گذاشتن استوری سوالی در اینستاگرام، مباحث مهمی را برای شما عنوان کنیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

1.       استوری سوالی، راهی برای درگیر کردن مخاطبان

2.       حساسیت الگوریتم های اینستاگرام به استوری سوالی تا چه حدی است؟

3.       نحوه قرار دادن استوری سوالی در اینستاگرام چگونه است؟

4.       استوری سوالی با عکس بهتره یا جمله؟

5.       چگونه در استوری سوال چند گزینه ای بگذاریم؟

6.       سوال های خلاقانه برای استوری اینستاگرام کدامند؟

7.       سوال خوب برای استوری در اینستاگرام چه بنویسیم؟

چگونه در اینستاگرام استوری سوالی بگذاریم

استوری سوالی، راهی برای درگیر کردن مخاطبان

یکی از کارهایی که می توان با آن، مخاطبان و فالورهای بسیاری را با پیج در تعامل کرد، گذاشتن استوری است. بعد از این که اینستاگرام امکان استوری را روی پلتفرم خود فعال کرد، حساسیت الگوریتم های تشخیصی و هوش مصنوعی آن، بالاتر رفت. تاثیر استوری در رشد پیج به حدی است که اگر استوری گذاشته نشود، تقریبا بعید است پیج مورد نظر، تعامل موثر ا مخاطبان خود ایجاد کند. این کار منجر به افت فالورها خواهد شد.

استوری سوالی، راهی برای درگیر کردن مخاطبان اینستاگرام است و تعامل بسیار خوبی با آن ها ایجاد می کند. شما می توانید این موضوع را خودتان تست کنید. اگر یک استوری سوالی در پیج خود قرار دهید و از مخاطبان بخواهید تا سوال شما را پاسخ دهند، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که مخاطب روی استوری شما مکث کرده و دست کم، سوال را یک بار بخواند. اگر هم پاسخ سوال شما را بدهند، نوعی درگیر شدن با پیج شما را نشان می دهند. یعنی، مطالب پیج شما و استوری مورد نظر، برایشان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

حساسیت الگوریتم های اینستاگرام به استوری سوالی

استورهای سوالی به چند دسته تقسیم می‌شوند و اینستاگرام در پلتفرم خود، مدل‌های مختلفی را برای مخاطبان به شکل پیش فرض قرار داده است:

1.       استوری سوالی به شکل چند گزینه ای

2.       سوالات yes/no

سوالات و نحوه استوری سوالی به همین دو مورد خلاصه نمی شوند. شما می توانید سوال مورد نظر خود را به شکل زیرکانه بپرسید و یک کادر خالی برای پاسخ زیر آن قرار دهید. حتی می توانید در استوری مد نظر خود، سوالی بپرسید و از مخاطبان درخواست کنید که پاسخ را برای شما ارسال کنند. البته این مورد خیلی کم پیش می آید. مگر در مواردی که شما بخواهید مخاطب را با چند استوری داستان وار، به دنبال خود بکشانید تا استوری شما را دنبال کنند.

سوالات مختلفی برای استوری به شکل پرسشی می توان مطرح کرد که هر کدام باید با توجه به نوع پیج و هدف شما، پرسیده شوند. برخی از پیج های خدماتی و فروش محصول، برای این که مخاطبان را با یک طرح شگفت انگیز یا محصولی نو آشنا کنند، می توانند از سری سوالات نظرخواهی، پیش از معرفی محصول، استفاده کنند.

چگونه در اینستاگرام استوری سوالی بگذاریم

آموزش انواع روش های استوری سوالی در اینستاگرام

حالا که دانستید استوری سوالی چیست و چه نیازی به گذاشتن آن در پیج اینستاگرام وجود دارد، می خواهیم نحوه گذاشتن استوری سوالی را به شما آموزش دهیم. برای این کار، شما با 4 نوع روش استوری سوالی مواجه هستید.

1.       اولین روش برای این کار، روش POLL است:

·        ابتدا نسخه اصلی و اورجینال اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید.

·        روی صفحه اصلی، انگشت خود را به سمت راست بکشید تا وارد بخش استوری شوید.

·        عکس یا فیلمی که قرار است پرسشی شود را انتخاب کنید.

·        روی نماد استیکر در بالای تصویر بزنید.

·        گزینه POLL را انتخاب کرده و در کادر مربوطه سوال خود را بپرسید.

·        دو گزینه پیش فرض YES و NO وجود دارد که می توانید جای آنها گزینه مورد نظر را تایپ کنید و در صورتی که جواب سوال شما آری و خیر است، همان پیش فرض را قرار دهید.

·        گزینه done را بزنید و تغییرات مد نظر را روی تصویر یا فیلم ایجاد کنید.

2.       دومین روش، روش question است:

4 مرحله ابتدایی بالا را اجرا کنید. سپس روی گزینه question بزنید و سوال مد نظرتان را بپرسید. البته توجه کنید که این روش برای زمانی هم که دوست دارید دیگران از شما بپرسند هم، کاربرد دارد.

3.       سومین روش استوری سوالی، روش طرح پرسش با اسلایدر است:

طبق 4 مرحله ابتدایی بالا جلو بروید و سپس نماد اسلایدر با ایموجی دو چشم قلب شکل را انتخاب کنید و سوال مد نظرتان را بپرسید.

4.       روش سوال quiz یا سوال چند جوابی:

برای ایجاد کوییز، 4 مرحله قبلی را اجرا کرده و روی نماد QUIZ بزنید. در کادر بالا سوال خود را بپرسید و در قسمت پایین، گزینه های مد نظر خود را بنویسید. با لمس دایره کنار پاسخ صحیح، ان را به رنگ سبز درآورید.

چگونه در اینستاگرام استوری سوالی بگذاریم

استوری سوالی با عکس بهتره یا جمله؟

انواع روش های استوری سوالی را در بالا مورد بحث و بررسی قرار دادیم. اما ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که پرسیدن سوال در استوری، به شکل تصویر یا فیلم تاثیر بیشتری دارد، یا به شکل نوشتن چند جمله ساده؟

در پاسخ باید گفت: اینستاگرام، پلتفرمی برای اشتراک تصاویر و فیلم است. مطمئنا، زمانی که شما از یک تصویر یا فیلم برای این کار استفاده می کنید، مخاطبان بیشتری را تحت تاثیر خود قرار خواهید داد. در نتیجه، فالوور های شما، تشویق و ترغیب به دادن پاسخ سوال شما خواهند شد. علاوه بر این، الگوریتم های اینستاگرام، حساسیت فوق العاده بالایی روی تصویر و فیلم دارند. در نتیجه، پیج شما را به مخاطبان بیشتری معرفی می کنند.

سوال های خلاقانه برای استوری اینستاگرام

برای درگیر کردن مخاطبان با پیج و بالا بردن تعامل با مخاطبان، باید استوری گذاشته شود. اما نمی توان هر استوری را مناسب و موثر تشخیص داد. اگر از استوری های خلاقانه استفاده شود، مطمئنا تاثیر بالاتری روی مخاطبان و جذب آنها خواهد گذاشت.

اگر سوالات شما چالش برانگیز باشند، مخاطبان مشتاق می شوند تا بیشتر به دنبال شما حرکت کنند. سعی کنید سوالاتتان را در یک استوری نپرسید. اگر امکان چند تکه کردن آن وجود دارد، حتما این کار را انجام دهید. حتی می توانید چندین سوال از مخاطب در اسلاید استوری های مختلف بپرسید. البته سعی کنید سوالات تان زیاد نشود چون مخاطب، خسته خواهد شد. همیشه هدفمند بپرسید و هدفمند حرکت کنید.

برخی از نمونه سوالات خوب و چالش برانگیز، شامل موارد زیر هستند:

  • دلیل شکرگزاری امروزت چیه ؟ …
  • سفر انتخابی شما : ساحل / کوهستان ؟
  • حیوان خانگی منتخب شما چیه ؟
  • دوست داشتی بچه بودی چی کاره میشدی ؟
  • آدم خوبی برای درد و دل هستین ؟
  • لذت بخش ترین حس دنیا …….؟
  • اگر الان 200 میلیون داشتی چی کارش میکردی ؟
  • بهترین کتابی که بهم پیشنهاد میدین بخونم چیه ؟

سوال خوب برای استوری در اینستاگرام

اگر تا به اینجا تمام مطالب را به خوبی دنبال کرده باشید، حتما نحوه استوری سوالی گذاشتن را یاد گرفته اید و نمونه سوالات چالش برانگیز را هم مشاهده کرده اید. اما باید بدانید که نوع سوالی که استوری می کنید، در جذب فالوور های شما بسیار موثر است. با توجه به این که شما چه پیجی دارید، باید بتوانید سوالاتی بپرسید که از هر نظر با موضوع پیج شما، همخوانی داشته باشند.

اگر شما صاحب یک پیج فروشگاهی هستید و همیشه از آب و هوا و خوش گذرانی های خود یا کلیپ های طنز استفاده کنید، بعد از مدتی، مخاطب از یاد خواهد برد که پیج شما در مورد چیست و چه هدفی را دنبال می کند. اما در صورتی که هر از گاهی این کار را لابه لای معرفی محصولات خود انجام دهید، مخاطبان علاوه بر سپردن پیج شما در ذهن، میل بیشتری به دنبال کردن شما خواهند داشت. صد البته که الگوریتم های هوشمند این پلتفرم هم، پیج شما را بی ربط به موضوع فعالیت، تشخیص نداده و راحت تر می توانید با مشتریان خود در تعامل باشید.

حالا، سوال پرسیدن در استوری هم، دقیقا همین تاثیر را می تواند به همراه داشته باشد. اگر سوال خوب بپرسید، مخاطب نیز پاسخ خواهد داد و مشتاقانه منتظر استوری های بعدی شما نیز، هست. اما در صورتی که نتوانید از پرسش های مهم و چالش برانگیز استفاده کنید، مخاطبان شما، تعامل بالایی با پیج شما برقرار نخواهند کرد.

و کلام آخر

استوری در اینستاگرام، قابلیتی بسیار خوب است که اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید، مطمئنا، رشد پیج خود را شاهد خواهید بود. استوری سوالی در اینستاگرام، مخاطبان را بیشتر درگیر می کند و همیشه شما را دنبال می کنند.

 

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *